duminică, 6 ianuarie 2008

Singapore

M-am gandit de multe ori sa lansez si un blog putin mai ,,exotic", legat de calatoriile mele, insa n-am gasit ragazul necesar pentru a sta pe indelete si a alege dintre poze, amintiri...ehe...

Acum a venit momentul :)

In Singapore se ajunge cu avionul, prin Amsterdam sau Frankfurt. In total se zboara cam 14 ore (cu tot cu bucatzica Bucuresti Otopeni - Amsterdam Schiphol), asa ca inarmati-va cu rabdare, iPod, carti si...multa apa pt hidratare.

In primul rand, ce pot sa va spun despre SINGAPORE este ca...trebuie sa va asteptati la o alta lume. E cu totul si cu totul altceva fata de orice ati vazut pana in acel moment. Dpdv al infrastructurii, diferenta este imensa chiar si fata de Europa(nu compar cu drumurile noastre, ca deja ar fi ridicol...), autostrazi interminabile, sosele suspendate. Circulatia, nota bene, este pe stil englezesc. Cat am stat acolo, nu m-am putut obisnui, mi se parea ca toate masinile vin peste mine Grin.

Din punct de vedere arhitectonic, rivalizeaza usor cu NY, cladirile sunt coplesitoare, arhitectura e super-avangardista (la fel ca si in Malaezia, se pare ca Asia a devenit ,,pista de incercare" pentru toti arhitectii europeni si americani, pt ca sunt mult mai deschisi la inedit si sunt dispusi sa si finanteze originalitatea Grin). Se poate vedea in poze o parte din panorama.

Ceea ce ar fi interesant de vizitat (ma refer la muzee, expozitii, parcuri etc), pentru ca oricum veti avea DESTULE de vazut doar admirand peisajul, nu te saturi sa admiri minunatiile de acolo:

- Labrador Park - buncare din Al 2-lea Razboi Mondial, cand Japonia a ocupat Singapore, pe atunci colonie engleza. Japonia fiind aliata cu Germania si Italia, iar Anglia cu SUA si Franta. "Dezocuparea" s-a facut ca urmare a bombardamentelor din 1945 de la Hiroshima si Nagasaki, iar in Labrador Park se pot admira niste interesante relicve ale acelei perioade
- Orchids Park - orhideea este floarea oficiala in Singapore, creste mai ceva ca boschetii nostri Smiley), iar Parcul Orhideelor este absolut superb!
- Plimbare cu Bambu-Boat pe fluviul Singapore(de la faimosul Clark Quay, tot cu rezonante britanice)
- Chinatown-ul - este extrem de curat, cochet si aranjat, incredibil. Gasiti produse electronice la preturi...dureros de mici.

Preturile in Singapore (apropo, moneda este DOLAR SINGAPOREZ) nu sunt mici, dar depinde si de unde cumperi. Cum am spus, gasesti chilipiruri extraordinare (la produse de calitate, nu stifturi) dar si produse mai scumpe.

Merita facuta o excursie pe INSULA SENTOSA, unde in fiecare seara se face un spectacol de sunet si lumina. Imi pare rau ca nu pot sa pun aici filmulete, am filmat f.mult, e ceva uluitor. Pe un platou gol, se face un spectacol conceput integral pe calculator...de iti vine sa intinzi mana si sa pui mana pe ce e acolo. Nu iti vine sa crezi ca e real. ABSOLUT SUPERB. M-a lasat fara cuvinte.

De altfel, simbolul orasului este the MERLION - leul de mare, ce are o fantana speciala pe insula Sentosa.

De mentionat - SINGAPORE este un exemplu de prosperitate, curatenie si civilizatie. Guma de mestecat este interzisa(amenda este de 1000 de dolari singaporezi). L-am intrebat pe seful Camerei de Comert Chineze din Singapore(am avut ocazia sa stau la masa cu el la receptia de gala a Aniversarii a 100 de ani de la infiintarea Camerei de Comert...la,la...long story) de ce s-a recurs la chestia asta si mi-a raspuns f.senin, ca ,,it's only natural". De ce credeti ca era ,,only natural"? Foarte calm si amabil, omul mi-a raspuns ca e inadmisibil ca locuitorii sa mestece guma si sa o lipeasca de ziduri, scaune din autobuz etc. Asa ca s-a recurs la chestia asta. Si toata lumea RESPECTA!!! Asta e esentialul. Cum spuneam, e o alta lume.

Tot in Singapore, traficantii de droguri sunt pedepsiti cu moartea. Scurt!

MANCAREA - extraordinara. In prima seara am fost invitati la receptia despre care scriam mai sus, de altfel unul dintre motivele vizitei, iar la masa ni s-au servit nu mai putin de 15 feluri de mancare. DAR - portii f.mici(pe un suport rotund, care se invartea, tipic chinezesc), mancare sanatoasa, multe vegetale, healthy food. Am mancat 15 feluri de mancare, inclusiv desert si nu mi-a fost rau, nu m-am simtit nici full si nici nu m-am ingrasat vreun gram. Asta zic si eu mancare sanatoasa. MERITA!

Un mare dezavantaj in SINGAPORE este clima. 87% umiditate...ceea ce nu inseamna foarte mult atunci cand citesti informatia pe net (Asa eram eu inainte sa plec ,,Ah...87% umiditate...cool!"), dar in termeni reali, inseamna ca iesi afara si incepi sa transpiri instantaneu. Hainele se lipesc de tine, chiar dc nu alergi, nu mergi, ci doar stai pe loc. Am fost la o plimbare prin Orchid Park si dupa 30 de min. am simtit nevoia sa intru intr-un loc cu aer conditionat. Simteam ca ma inabusa caldura. Chiar si ambasadorul nostru acolo, care a trait multi ani in zona, spunea ca nu te poti obisnui dc nu esti nascut si crescut acolo. Altfel spus, SINGAPORE e minunat de vizitat, dar nu poti trai acolo pe perioada nedeterminata. Decat daca iubesti caldura sufocanta. Caldura umeda. Erau 30 de grade afara(Deci nu 40-50, sa zici ca e super-canicula) si simteai ca nu poti respira.

Tot umiditatea da senzatia de pacla, de ceata. Noi am stat in SWISS HOTEL THE STAMFORD - cel mai inalt hotel din lume (nu cladire, HOTEL), iar camera mea era la etajul 64 din 72 (LUCKY ME Grin, restul toti au nimerit sub 20). Culmea e ca aveam BALCON DESCHIS...poza care insoteste blogul este facuta de acolo, panorama era uluitoare, dar ziua se vedeau zgarie norii intr-o ceata, abia ii puteai distinge. Umezeala. In perioada in care am fost eu, erau si niste incendii urate in Indonezia, iar asta fiind vecina cu Singapore, localnicii spuneau ca se datoreaza si acelor focuri ceata respectiva.

Am uitat sa precizez un obiectiv super-important: UNDERWATER WORLD. E unicul loc din lume (zic ei) in care poti vedea specii marine in habitatul lor natural. Este de fapt sapat in mare si treci printr-un tunel, unde vezi pesti, rechini, meduze etc...dar nu inchise in acvarii, ci pur si simplu...in mediul lor - oceanul. E EXTRAORDINAR. Once-in-a-lifetime-experience.

Un comentariu:

radu spunea...

Buna Diana,

Interesant comentariu. L-am citit sa imi fac o idee despre Singapore, pt ca voi merge si eu in mai si aveam oarece curiozitati despre destinatia asta, pt k nu am mai fost niciodata akolo. Defapt exceptand Japonia si Dubai, nu am mai calcat in Asia (mai ales in Indochina).
Zi-mi te rog daka Singapore e un oras sigur (infractionalitate redusa) si spune-mi mai exact cum sunt preturile. Evantual poate imi dai 2-3 exemple, k sa ma edifik mai bine (ma intereseaza electronice si haine)
Multumesc anticipat!
La mai multe calatorii (allover the world)
Radu